Witam, nieuchronnie zbliża mi się przegląd przy 30 tys. km. Co warto wymienić przy tym przebiegu, a czego nie, żeby bez sensu nie przepłacać w ASO? Czy warto zmienić olej na VW 502.00 i przejść na stały okres obsługowy co 15 tys. km?
Lashlo, nie ma sensu przepłacać ani w przypadku benzyny ani w przypadku klekota. Ja bym lał 502 (jeśli dla tego silnia jest taki dopuszczony) ale zmiany robił 12-15 tys km
Podajesz informacje o przegladzie po 30kkm, ale nie podajesz podstawowych parametrow.
Czy przeglad po 15kkm byl robiony, wniosku ze nie. Czy to pierwszy przeglad. Ile ma auto, bo 30kkm to przebieg ktory mozna robic nie caly miesiac, a mozna robic 4 lata.
Filtr powietrza wymieniam zawsze z olejem. Kabinowy co roku, wiec raczej przeklada sie to na olejowy. Paliwa mozna, ale nie trzeba.
Plyn hamulcowy jest zalecenie o wymianie co 2 lata. Ale to przy jezdzie malo intensywnej mozna wydluzyc do 5 lat moim zdaniem.
Masz ustawiony fabrycznie longlife i nic nie zmieniaj, kup dobry olej i filtry i to wszystko co po 30 tyś masz do zrobienia. Filtr paliwa i świece po 60tyś, płyn hamulcowy też odpuść na razie.
Ilu użytkowników tyle opinii, skoro skoda zaleca do tego silnika LL to czemu mam to zmieniać?Tym bardziej że komputer i tak wylicza czas do zmiany, co innego stały co 30tyś lub 2 lata, ale zmienny jak najbardziej zalecany. Czyli Twoim zdaniem firmy produkujące oleje też oszukują i sprzedają olej zwykły jako LL?
ja kupowałem moją O1 1,9 AXR w styczniu. Dokładnie 2 latach potem ruszam rano , w zimie do pracy a pedał hamulca przy hamowaniu wpada w podłogę ... dobrze, że nie miałem na krzyżówce rano przed sobą auta :shock: (szybko "podeptałem w pedał hamulca" i jakoś zaskoczył ufff) ... momentalnie płyn zmieniłem, nigdy więcej tego objawu już nie miałem... :roll: Dlatego akurat ja systematycznej wymiany płynu hamulcowego przestrzegam. Koszt nie jest duży a o własną należny zadbać :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Maly745, ja tu nikomu oszustwa nie zarzucam, nie wiem gdzie to wyczytałeś...
To raczej kwestia warunków pracy i okresu czasu między zmianami. Dodając do tego coraz bardziej wysilone silniki i czułe na jakość "płynów" ja bym po prostu nie ryzykował.
Ale na szczęście żyjemy w wolnym kraju i każdy robi jak chce...naprawia silnik też za własne pieniądze :diabelski_usmiech
[ Dodano: Nie 09 Lis, 14 19:46 ] PAOLO ESCO, o własne cztery literki oczywiście że trzeba dbać, najgorsze jak uszkodzimy kogoś. I co wtedy powiem "że oszczędzałem na wymianie płynu za 60zł... :roll: "
Dlatego popieram Cię w 100%, zmieniać co 2 lata i kropka!
Masz ustawiony fabrycznie longlife i nic nie zmieniaj
--->
Zamieszczone przez D2mian
LL to dość marny pomysł.
dokładnie też tak uważam, zwłaszcza do takiego silnika jak 1.6 MPI BSE gdzie "eco" olej to można lać do silnika z DPF-em a nie do starego MPI, który na pewno będzie lepiej chroniony/smarowany na oleju typu 0W40, 5W40 (to są najbardziej odpowiednie lepkości dla tego silnika) z VW 502.00 i MB229.5 niż na oleju o niskiej lepkości 5W30 VW 504.00 dodatkowo z obniżonym TBN jak już olej o niskiej lepkości to to olej z SAE 0W30 i VW 502.00; MB 229.5 ( warto zwrócić uwagę na to, że olej z SAE 0W40 ma wyższą lepkość ! niż 5W30 o czym bardzo dużo osób zapomina/nie wie że jednocześnie jest bardziej płynny i lepiej pompowalny i ma lepszą/niższą lepkość strukturalną CCS w ujemnych temperaturach niż olej 5W/30) itd... ale to nie wątek o oleju do benzyny :wink:
Zamieszczone przez Maly745
skoda zaleca do tego silnika LL to czemu mam to zmieniać?
jak wyżej... to Twój wybór i Twój silnik.
Chyba że wybierzesz opcję taką jak Lashlo i zalejesz 5W30 z VW 504.00 ale zmieniaj olej max co 15 tys km chyba, że komp wskaże szybszą wymianę, co też jest możliwe.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz